2段階認証とは、スマートフォンやパソコンからログインする際に、au IDとパスワードの他に、SMS(Cメール)、Eメールを利用してお客さまの大切なIDを不正利用から守るセキュリティ対策です。
第三者による不正なログインの危険を減らし、安心・安全にau IDをご利用いただくため、au IDでは2段階認証を導入しています。
2 Step Authentication is a security measure to protect customers from unauthorize use by using SMS(text message) or E-mail aside from au ID and password when logging in with a smartphone or personal computer.
1度だけ有効なURLを使った認証方法です。
au IDとパスワードを入力してログインを行う際に、お客様の携帯電話から、認証用のURLにアクセスして認証を行います。
ワンタイムURLの取得には、次の方法があります。
An authentication method using URL with one-time validity.
When logging in using your au ID and password, the URL is accessed from the mobile phone for the authentication.
How to obtain a one-time URL is as follows.
au IDとパスワードでの認証時、au IDに登録されたauまたはUQ mobile携帯電話へ、認証用のURLが記載されたSMS(Cメール)が送信されます。SMS(Cメール)の認証用URLをクリックして、ログインする機器の情報を確認してください。
1. au IDを入力してログイン
2. SMS(Cメール)で受信したワンタイムURLを押す
お客様がご利用の端末であることを確認の上、「上記注意事項を確認しました。」にチェックをいれて「上記の端末でログインする」をタップ
ワンタイムURLのSMS(Cメール)が届かない場合、 SMS(Cメール)で受け取ったワンタイムURLの代わりに、バーコードを読み取って認証用URLにアクセスすることができます。
※ご利用には、最新のMy au アプリが必要です。
App Storeからダウンロードを行ってください。
1. 2段階認証画面にて「SMS(Cメール)」が届かないをタップ
2.「iPhoneをご利用の方」をタップ
お客様がご利用の端末であることを確認の上、「上記注意事項を確認しました。」にチェックをいれて「上記の端末でログインする」をタップ
「OK」タップにて完了!
SMS (C-mail) with the autentication URL will be sent to the au or UQ mobile phone with registered au ID during authentication. Click authentication URL in the SMS (C-mail), please verify the information of the device to log in.
1. Enter au ID and password to log in.
2. Press receipt one-time URL by SMS (C-mail)
Verify the information of the device, authorize authentication to log in!
ワンタイムURLのSMS(Cメール)が届かない場合、 SMS(Cメール)で受け取ったワンタイムURLの代わりに、バーコードを読み取って認証用URLにアクセスすることができます。
※ご利用には、最新のMy au アプリが必要です。
App Storeからダウンロードを行ってください。
1. au IDとパスワードを入力してログイン
2.My au アプリにログインした状態で、ガイドページのバーコードを読み取ってブラウザでアクセス
ログインする機器の情報を確認して、認証を許可するとログイン完了!!
1度だけ有効な確認コードを使った認証方法です。
au IDとパスワードを入力してログインを行う際に、au IDに登録された電話番号または連絡先メールアドレスへ、確認コードが送信されます。2段階認証画面に確認コードを入力して認証を行います。
Validation method using a one time valid confirmation code.
Upon entering the au ID and password to log-in, the confirmation code will be sent to the phone number or contact e-mail address that is registered in the au ID.
Enter the confirmation code in the two-factor verification screen for authentication.
・au IDでのログインや、auかんたん決済をご利用していないにも関わらず、「au ID 2段階認証」と記載された本人確認用のSMS(Cメール)が送られてきた場合は、SMS(Cメール)のURLをクリックしないでください。
クリックしてしまった場合には、第三者にau ID・パスワードを不正に利用される可能性があります。直ちにパスワードの変更を行ってください。パスワードの変更はこちら
また、サイドメニューの「2段階認証」を選択し、身に覚えのない機器の認証を解除してください。
・SMS(Cメール)が届かない時は、SMS(Cメール)の利用制限をされている方、iPadをご利用の方は、SMS(Cメール)が受信できる端末へSIMカードを差し替えてください。
・Eメールが届かない時は、メールアドレスが正しいかどうかご確認ください。メールアドレスの確認はこちら
また、メールアドレスが正しい場合は下記の可能性が考えられますので、ご確認ください。
・「auto@connect.auone.jp」からのメールが受信拒否設定になっている
・迷惑メールフォルダやゴミ箱に振り分けされている
・お使いのメールBOXまたはサーバーの容量が制限を超えている
・プロバイダの通信状態でメールの受信が遅れている
・If you receive SMS (text messages) with「au ID 2-Step-Authentication」without logging in with au ID or using the Easy Payment, please do not click the URL.
Possibility of third-party access of your au ID/PW by clicking the URL.
Immediate change of password is advise.
Or click「2-Step-Authentication」from the side menu and delete devices unknow devices.
・For customers who are not able to receive SMS, please make sure that SMS(text messages) function is not restricted. For iPad users, please insert SIM card capable of receiving SMS(text messages).
・If you cannot receive e-mails, please check if the e-mail address is correct.
And if the e-mail address is correct, there are possibilities of the things below, so please check.
・Incoming mail is rejected through settings in「auto@connect.auone.jp」
・Distributed in spam mails folder or trash can.
・Exceeded the limit of storage of the the mail BOX or server.
・Late receiving of mails due to the condition of provider`s transmission.